Reparatie

Voor reparaties kunt u ook bij ons terecht. Dit geldt zowel voor (schone) paardendekens als voor tuigage. Bijna alle reparaties kunnen wij zelf uitvoeren. Een enkele zeer specialistische reparatie besteden we uit.

Veel gestelde vragen

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Voor de verzending van je bestelling binnen Nederland €5,95 verzendkosten in rekening gebracht.

Wat is de retourtermijn?

De retourtermijn van je online bestelling of aankoop in filiaal is altijd 14 dagen.

Kan ik mijn online bestelling ook in een filiaal retourneren?

Ja, het is mogelijk om je online bestelling af te geven in onze winkel.
Retourneren kan binnen 14 dagen na aankoop. We kunnen artikelen alleen in behandeling nemen aan de hand van het ingevulde retourformulier. Het retourformulier is meegeleverd met je bestelling.

Hoe lang heb ik garantie op een artikel?

Op alle geleverde artikelen zijn de garantiebepalingen van de fabrikant van toepassing, voor zover deze fabricage en materiaalfouten betreffen. De fabrieksgarantie is één jaar van toepassing. Onder de garantie vallen fabricagefouten en materiaalfouten. Zodra een artikel door iemand anders dan H en S Ruitersport of leverancier wordt gerepareerd,  vervalt de garantie. Verlies van strass-steentjes, slijtage van siliconenzitvlak, kapotte ritsen en andere slijtage door normaal gebruik vallen niet onder de garantie. Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals paardentanden, spijkers, schroeven, schuren of trekken) valt niet onder de garantie.

Heb ik garantie op een artikel als ik er zelf iets aan verander?

Wanneer jijzelf een aanpassing hebt gedaan aan het door jouw aangeschafte artikel (bijvoorbeeld het artikel overspuiten in een andere kleur of het opplakken van steentjes of elke andere aanpassing), kunnen we niet meer garanderen dat het nog voldoet aan de specificaties die bij de producten staan beschreven en de wettelijke veiligheidseisen. Daarom is een beroep op de garantieregeling
uitgesloten indien jijzelf het artikel hebt aangepast aan jouw specifieke wensen. Dit geldt ook wanneer jijzelf of een derde een defect aan het artikel heeft proberen te repareren.